Doei Nederland, tot over een paar maanden - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Nienke Kuipers - WaarBenJij.nu Doei Nederland, tot over een paar maanden - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Nienke Kuipers - WaarBenJij.nu

Doei Nederland, tot over een paar maanden

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 Oktober 2016 | Nederland, Groningen

Reizen, meer, meer en meer van de wereld zien, kennismaken met nieuwe culturen, mooie natuur bekijken. Ik kan nog wel even doorgaan met redenen bedenken om naar het buitenland te willen, in dit koude kikkerlandje blijven is voor mij zeker geen optie. Omdat ik op de middelbare school een tweetalige opleiding (TTO) heb gedaan is internationalisering en een vreemde taal leren gestimuleerd, door bijvoorbeeld uitwisselingen en tripjes naar het buitenland. Hier is bij mij de liefde voor andere culturen, talen en landen begonnen en ik vind dat ik dat moet doorzetten zodra ik daar de mogelijkheid voor krijg.

Momenteel zit ik in VWO 6, dat betekent natuurlijk examenjaar. Hierna heb ik alle vrijheid, ik ben achttien, ik ben niet verplicht om naar school te gaan en ik heb tijd. Voor mij is dan dus het moment aangebroken om een vliegticket te boeken en hier weg te gaan. Als ik dit vertel volgen vaak de vragen waar ik heen wil en wat ik vervolgens wil gaan doen in 'zo'n ver land' en ik moet toegeven dat ik voor op de laatste vraag moeilijk een antwoord weet. Eeuwig reizen is praktisch gezien niet mogelijk, alleen al om financiële redenen.

Een meer realistisch plan is het combineren van reizen met werken, maar ook dit plan kan op verschillende manier ingevuld worden. Een paar weken ergens werken, met het verdiende geld een paar weken reizen en daarna weer werken etc. Of een aantal maanden bij één werkgever blijven en heel veel sparen om vervolgens een aantal maanden te kunnen reizen.

Waar ik heen wil is afhankelijk van mijn spaarrekening, mijn grote droom is Australië en/of Nieuw-Zeeland. Iets dichterbij is Spanje of eventueel een Scandinavisch land, al ga ik er op temperatuur dan helaas nogal op achteruit. Kortom, ik heb nog wat keuzes te maken. Deze keer dus niet over profiel- of studiekeuzen wat het leuker maakt, maar ik heb op dit gebied nul ervaring en dat maakt het lastig.
Vast staat wel dat ik over een jaar in het vliegtuig zit!

Als ik weer terug ben met een geheugenkaartjes vol aan foto's, een schrift vol met dagboekverhalen en een lege spaarrekening dan ben ik van plan om naar de universiteit te gaan. Die studiekeuze stel ik nu nog even uit, maar daar zal ik uiteindelijk toch aan moeten geloven. Misschien een minder avontuurlijk plan, maar daarom niet minder leuk, want ik moet toegeven dat ik ook heel erg uitkijk naar het studentenleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

This blog contains reports of my activies and experiences at DUO, my internship.

Actief sinds 01 Okt. 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 1540

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2016 - 07 Oktober 2016

International internship

Landen bezocht: